6 korisnih saveta ukoliko otvarate svoj prvi SALON lepote

Beograd, 17. jun 2021. – Da li planirate da otvorite svoj prvi salon lepote? To je zaista sjajno i želimo vam mnogo sreće i uspeha u tom poduhvatu! Bez obzira na novonastalu situaciju, industrija lepote jeste u usponu, a ljudi sve više ulažu u svoj izgled – bez obzira na pol i uzrast. Tako da, najbolje vreme da ostvarite svoj san i krenete sa prvim pripremama jeste SADA! 

Ali, hajde da budemo iskreni. Činenjica je da mnogi saloni već nakon samo godinu dana prestaju sa svojim poslovanjem.

Zašto je to tako?

Statistike govore da bez dobrog plana, nema ni uspešnog biznisa. Bilo da želite da otvorite restoran, frizerski salon ili nešto treće, tokom planiranja vi saznate koje su vaše prednosti i mane, naučite u šta treba više uložiti, na čemu uštedeti i na kraju, da li se uopšte upustiti u tako nešto.

Stoga – ukoliko niste već do sada znali – za pokretanje i otvaranje funkcionalnog i održivog biznisa, u ovom slučaju salona lepote, neophodan je dobar plan.

Zato, odlučili smo da podelimo sa vama nekoliko kratkih, ali bitnih savate o kojima biste trebali da vodite računa. Kako? Odakle krenuti? Koliko novca treba izdvojiti? Kako odrediti prioritete? 

(I) Napravite biznis plan

Primarni razlog zbog kojeg vam je potreban poslovni plan jeste da biste preuzeli kontrolu nad svojim biznisom i unapred znali kako da donesete prave odluke. Dobro postavljen biznis plan daje vam jasan uvid kojim putem treba da koračate u samom startu, a takođe pomaže da rano, dok još nije kasno uočite slabosti svog poslovanja. Takođe, dobar poslovni plan će vam olakšati komunikaciju sa klijentima, dobavljačima, bankama ili eventualno budućim investitorima. 

(II) Dobro promislite o lokaciji salona, ili ipak ne?

Lokacija, lokacija, lokacija! Smara se da su ovo tri najvažnije stavke kada prvi put otvarate salon. Saloni koji se nalaze u pešačkim zonama ili na mestima u okviru kojih cirkuliše veliki broj ljudi – definitivno moraju manje da ulažu u svoj marketing. Jer, to dobijaju besplatno zahvaljujući dobroj lokaciji. 

Dobro promislite pre nego što je zakupite prostor, a pored prometne ulice, ono na šta biste trebali da vodite računa jesu pravna i regulatorna pitanja, prilaz zbog klijenata i dovoza opreme, paking, ali i visina rente i kvadratura.

Postavlja se još jedno pitanje, da li je lokacija salona u današnjem vremenu toliko važna, kao što je bila nekada?

Ukoliko je vaš salon redovno prisutan na društvenim mrežama, to će biti jako dobra odskočna daska. Umesto prolaznika, dobijate online vidljivost i privlačite ljude i van svog komšiluka, kojih, složićemo se ima puno. 

(III) Zaposlite odgovarajuće ljude i brinite o njima

Da se ne lažemo, klijenti dolaze u salon zbog toga što im neko uradi dobru frizuru, masažu, lepe nokte, obrve ili šminku. Za to su zaslužni vaši zaposleni. Zaposlite stručne ljude, nagradite ih za njihov trud, negujte odnos i čuvajte.

(IV) Uložite u enterijer prostora

Razmislite, kakav utisak želite da ostavite kada neko uđe u vaš prostor? Ukoliko nemate mnogo novca za renoviranje prostora – uvek se setite one stare dobre rečenice “Manje je više”. Trudite se da vaš prostor uvek bude čist i mirisan, jednostavan, sa što više prirodnih materijala i boja. Ljudi su čulna i senzuala bića, reaguju na toplotu, mirise, prizore – i jako je bitno kakav opšti utisak prostor ostavlja nakon ulaska.

Ukoliko imate dovoljno mesta, napravite u svom salonu vizuelno zanimljiv kutak pogodan za fotografisanje, gde bi se klijenti rado fotografisali i postavljali na svoje društvene mreže. 

“Instalacija” ne mora da bude skupa i zahtevna – može biti u vidu zanimljivih tapeta, cveća ili velikih ramova za fotografijanje. Važno je da doprinosi vidljivosti salona na vašoj Instagram stranici.

 (V) Investirajte u marketing, odvojite deo profita za to

Bez obzira da li u samom početku imate dovoljno klijenata – marketing i vaše “online” prisustvo je jako bitno. U današnje vreme – Instagram profil i Website postaju vaše lice i na taj način govorite o razvoju i uspehu vašeg poslovanja. Potrudite se da budete aktivni i redovni na Instagramu i relevantnim društvenim mrežama, šaljte klijentima Newsletter-e na nedeljnom nivou, pojavljujte se na Youtube-u.

Ukratko rečeno – budite prisutni. Ukoliko niste stručni ili jednostavno nemate vremena da se time bavite – nemojte se ustručavati da angažujte profesionalnce koji taj posao rade automatski ili mini agencije koje su specijalizovane baš za Beauty biznise. U današnje vreme to nije veliki izdatak, a benefit su zaista ogromni i vidljivi već posle nekoliko meseci. I zapamtite, marketing je maraton, a ne trka. Ne očekujte odmah neke neverovatne rezultate, bitno je da budete redovno prisutni i aktivni.

Ukoliko poznajete influensere ili neke poznate ljude, pozovite ih da pogledaju vaš salon, slikaju se i objave to na svojim društvenim mrežama.

(VI) Posećujte sajmove kozmetike

Na sajmovima kozmetike pored upoznavanja kolega i stručnjaka sličnih interesovanja, organizuju se razne prezentacije i edukacije. Takođe, izložene proizvode možete da testirate i saznati sve detalje o njima, odabrati brend sa kojim želite da sarađujete u budućnosti, probate tretmane, a uz to, možete da dobijete i fantastične sajamske popuste!

Na našim prostorima, najveći sajam kozmetike jeste Dodir Pariza i održava se dva puta godišnje već dugi niz godina. Sajam okuplja stručnjeke iz zemlje i regiona od kojih sigurno možete dosta toga da naučite, pa ukoliko ga do sada niste posetili, naša topla preporuka je da to i uradite. Samo, ne zaboravite da ponesete svoje vizit kartice.

Želimo vam puno sreće i uspeha u budućem poslovnom poduhvatu!