Spa, dobro ulaganje

Spa, dobro ulaganjeU poslednje vreme izraz koji je često u upotrebi je spa. Mnogi centri se otvaraju koji u svom imenu sadrže termin spa. Šta je zapravo spa i kako bi trebalo da izgleda jedan spa centar, šta ga definiše pročitajte u ovom tekstu.

Ukoliko želite da otvorite spa, vodite računa da spa zaista i otvorite. Često se događa da se termin spa koristi u apsolutno nepriličnim slučajevima. Ukoliko imate frizerski ili kozmetički salon ili kombinovani salon u kom možete svojim klijentima da ponudite ugodnu masažu nemojte u naziv svog salona stavljati i termin spa. Ukoliko se bavite manikirom i pedikirom, nemojte u ime svog salona stavljati naziv spa. Ovo su primeri grešaka koje su uobičajene. Iako ne postoji tačna definicija termina spa i ne postoji organizacija ili ustanova koja može da oceni da li nešto jeste ili nije spa, klijenti su ti koji će veoma lako oceniti da li je spa u nazivu Vašeg posla opravdan ili je samo marketinški trik za privlačenja klijenata i to ne na dugoročnoj osnovi. Ukoliko želite da svojim klijentima priuštite nezaboravno spa iskustvo dobro se naoružajte informacijama. Za početak morate znati da ne postoji samo jedna vrsta spa centra, već ih postoji više.

Spa bi se najjednostavnije mogao opisati kao centar u kom se pružaju spa tretmani(masaže lica i tela, tretmani lica i tela). Svrha spa centra je poboljšanje zdravlja i opšteg stanja čoveka.

U velikim gradovima obično se otvaraju spa centri na jednodnevnoj bazi. Ovakav spa centar može imati solidan program i svega nekoliko prostorija, ali može biti sastavljen i od niza različitih programa i velikog broja prostorija. Ono što ovakve objekte definiše kao jednodnevni spa jeste činjenica da iako poseduju sobe za odmor, ovakvi objekti ne poseduju sobe hotelskog tipa u kojima je moguće prenoćiti. Druga vrsta spa centara je spa centar koji nudi usluge hotelskog smeštaja uz bogat sadržaj spa programa i mogućnost korišćenja tzv. spa kuhinje. Postoje i spa centri koji stavljaju fokus na medicinsku uslugu. Ovakvi centri imaju obavezan nadzor medicinskog osoblja i lekara i namenjeni su osobama sa zdravstvenim problemima i osobama na rehabilitaciji. Postoje i spa centri koji svoju uslugu baziraju na programu čije je težište na upotrebi prirodne mineralne vode. Naravno postoje i spa centri u okviru hotela i hotelskih lanaca, rizorta u turističkim regionima, kao i spa centri na kruzerima.

Ono što je zajedničko svim ovim spa centrima je osnovna ponuda koja ove centre svrstava u spa centre. Svaki spa centar mora da ponudi svojim klijentima minimum sledeće:

  • mirnu, tihu atmosferu;
  • bade mantil i papuče;
  • veliki izbor različitih masaža lica i tela i tretmana;
  • profesionalne fizioterapeute i kozmetičare;
  • posebne odaje za masažu;
  • profesionalne spa proizvode;
  • sobu za odmor;
  • sve mora odisati čistoćom;
  • ormariće za odlaganje stvari;
  • sauna i/ili parno kupatilo su poželjni.

Često se mešaju termini spa i wellness, a i koriste se zajedno u složenici wellness i spa centar. Dok se neki trude da istaknu oštru granicu između ova 2 koncepta, činjenica je da ih je u pojedinim slučajevima teško razlikovati. Razlika između wellnessa i spa je zaista tanka. I wellness i spa vode računa o dobrobiti. Rasprostranjeno je mišljenje da spa veći značaj daje opuštanju i relaksaciji, dok wellness veći značaj daje očuvanju zdravlja i samom procesu ozdravljenja. Veruje se da wellness ima obimniji, opsežniji pristup od spa koncepta. Dok wellness centri pružaju zdravstvene usluge, spa centri pružaju ugođaj.

Kakav spa program ćete ponuditi svojim klijentima zavisi isključivo od Vašeg izbora. Možete se opredeliti za tradicionalne tipove masaže, ali je poželjno da u svoj program uključite i neke atraktivne masažne tehnike. U spa tretmane ubrajaju se razne masaže, kako lica, tako i tela, zatim razni tretmani, pakovanja, pilinzi, itd. Aromaterapije su takođe sastavni deo ponude spa centara. Pored svega ovoga spa centri nude i boravak u sauni, đakuziju ili u parnom kupatilu. Neretko spa centri imaju i bazen(manji ili veći) u kom klijenti mogu da se opuste(ukoliko ne možete da u ponudu svog spa centra uvrstite bazen, to biste morali da shvatite kao nešto što ćete kad tad morati da imate). Neki spa centri nude i spa manikir i pedikir, usluge kozmetičara i frizera. Veliki izbor tretmana za telo zasnovanih na raznim visokokvalitetnim proizvodima svakako će podići ugled Vašeg centra. Najvažnije je pored svega ovoga da ne zaboravite osnovno. Ljudi u spa centre dolaze kako bi se odmorili i odvojili od svakodnevnog života i briga. To je najvažnije što Vaš centar mora da im pruži, osećaj opuštenosti. Veliku ulogu u postizanju ovog efekta odigraće ambijent spa centra i njegovi zaposleni. Ambijent mora da odiše čistoćom i da pruža osećaj sigurnosti. Ne morate imati objekat sa mnogo prostorija da biste ovo obezbedili svojim klijentima. Ali morate imati viziju kako Vaš centar mora da izgleda.

Ono na šta će klijenti obraćati pažnju jeste ophođenje zaposlenih prema njima. Zaposleni u spa centru moraju da imaju propisan strog kodeks ponašanja i moraju da se pridržavaju kodeksa ponašanja. Na prvom mestu je ljubaznost i predusretljivost. Bezobzirnost i neprofesionalizam se strogo kažnjavaju. Zaposleni u spa centru uvek moraju biti uredni i obučeni u čistu garderobu. Moraju imati profesionalno držanje, moraju biti prijatni i vaspitani. Tretmani moraju počinjati na vreme, a ukoliko se i desi da će tretman kasniti, klijent se o razlozima kašnjenja mora, uz izvinjenje, na vreme obavestiti. Određena doza razgovora sa klijentom je prihvatljiva, ali nije prihvatljivo insistiranje na razgovoru, niti nametanje razgovora, a posebno nije dozvoljen razgovor o privatnim stvarima sa klijentima koji posećuju Vaš spa centar. Obavezno je da se pred klijentom operu ruke pred početak tretmana. Svaki klijent mora da se uvažava i da mu se poklanja pažnja. Svaki zaposleni u Vašem spa centru mora da vodi računa o tome šta klijentu prija. Dobar fizioterapeut će znati da oceni i koju dozu pritiska pri masaži može da primenjuje na klijentu. Klijenti nikada ne bi trebalo da ostanu sami, čak ni dok čekaju da prođe određeni vremenski interval dejstva određenog tretmana za telo ili maske za lice. Vaš klijent mora da oseti da ima punu pažnju zaposlenih u Vašem spa centru.

Voda u spa centru mora biti na dohvat ruke. Morate stalno podsećati klijente da uzimaju vodu u dovoljnim količinama. Jedna od najvažnijih stvari koju morate da naučite je da ne smete nikako da nudite svojim klijentima proizvode koji se nalaze u Vašem asortimanu. Raspitivanje o proizvodima koje koriste za kućnu negu je svakako korisno i neophodno je znati takve informacije, ali to ne sme da vodi insistiranju da se koriste baš proizvodi koje prodajete. Sugestije su dobrodošle, ali one ne smeju biti napadne i konstantne. Ukoliko je Vaš klijent zadovoljan spa tretmanima koje je dobio u Vašem spa centru, on će sam da se raspita o mogućnostima korišćenja tih proizvoda za kućnu negu. A onoga trenutka kada klijenti posle tretmana budu tražili da im odaberete i proizvode za kućnu negu, tada ćete znati da ste uspeli da svojim klijentima pružate upravo ono što im je i neophodno. Fantastično spa iskustvo!